04 January 2010

یک نیروی ضعیف چگونه می تواند بر نیرویی قوی تر از خودش پیروز شود؟

احمد پوری Ahmed Pouri

هیچ شکلی از مبارزه مقدس نیست. هر شکلی در رابطه با موقعیت و محتوای خاص می تواند مناسب باشد.کسانی که بدون توجه به تناسب نیروها، موقعیت مشخص ، وضعیت توده ها ، درجه سازماندهی توده های پیشرو …. دائما دم از مبارزه مسلحانه می زنند و آنرا به مثابه عالی ترین مرحله مبارزه می شمارند …. تنها نادانی و بی مسئولیتی خود را در مبارزه طبقاتی به نمایش می گذارند . اینها بزرگترین خدمت را به دشمن می کنند. مبارزه در خیابان صحنه تئاتر نیست، اگر مردی از پشت صجنه زنده برنمی گردی.در شرایط حاضر مبارزه مسلحانه میدانی است که ضعیف ترین نقطه نیروهای مردمی و قوی ترین نقطه دشمن است. دشمنی که به اندازه کافی سپاه، ارتش، نیروهای ویژه سرکوب متشکل از جنایت کارترین افراد را دارد و میلیاردها دلار سرمایه های ملی را با پیشرفته ترین سلاح ها در اختیار نیروای نظامی خودش قرار داده است
An interesting analysis (in Persian) by Ahmad Pouri, human rights activist and protector of refugees, about the relationship of the forces and future of the present struggle for universal rights in Iran.
Link for the complete text:
http://www.prime95.nl/MainW/?p=167
Source: PRIME

1 comment:

Anonymous said...

این گفته بسیار زیباست ولی دوست عزیز چگونه میتوان توده مردم را علیه یک چنین حکومت دیکتاتور تا دندان مسلحی سازماندهی کرد؟لطفآ راه کارهای مناسب پیشنهاد بفرمائید که عملی باشند.
بامید پیروزی, علی جرقه